Listing 1 - 10 of 63 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Inhoud boek : - Een huis met zeven kamers - De metro van Magnus - Het weer en de tijd - Ozo heppie (versjes en gedichten) - een selectie van verhalen Inhoud CD : 1. Beugelsj 2. Versje dat nooit afgelopen is 3. Het bos was tachtig 4. Versje om te mompelen als je niet goed in slaap kunt komen 5. Vluchten 6. Hoe komt daar die schram? 7. Alle wriemeldiertjes 8. Lijmen 9. Ozo heppie 10. Karaoke Beugelsj 11. Karaoke Versje dat nooit afgelopen is 12. Karaoke Het bos was tachtig 13. Karaoke Vluchten 14. Karaoke Ozo Heppie 15. De woorden die kwijt waren 16. Toen we in de bergen waren 17. 0 Brief van Maandag aan de koning van Mooi Klein Eiland
Dutch literature --- Gedichten --- Mooi --- Jeugdliteratuur --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- 080171.jpg --- Gedichten: kinderen --- Verhalen: kinderen --- Contains audio-visual material
Choose an application
Carol Gray ontwikkelde in 1991 Sociale Verhalen (Social Stories) om kinderen en jongeren met autisme sociale situaties beter te laten begrijpen. In deze veelgeprezen methode worden gebeurtenissen en mogelijke reacties binnen een bepaalde situatie op een duidelijke manier (in een Sociaal Verhaal) uitgelegd. Ouders, leerkrachten en begeleiders passen deze aanpak al vanaf het begin met veel succes toe. Nu, twinig jaar later, heeft Carol haar standaardwerk volledig herzien en uitgebreid. In "Het Grote Sociale Verhalen-boek" vindt u maar liefst 153 voorbeeldverhalen over onderwerpen als school, fouten maken, emoties, feestjes en cadeaus, vriendschap, pesten, het begrijpen van volwassen en veranderingen. Daarnaast legt de auteur u in tien stappen uit hoe u zelf Sociale Verhalen kunt maken. Met deze jubileumuitgave verschijnt "Het Grote Sociale Verhalen-boek" voor het eerst in het Nederlands; als pdf's om uit te printen en als Word-bestand. Hiermee kunt u de voorbeeldverhalen zelf aanpassen - tekstinhoudelijk of door foto's - aan de specifieke situatie van uw kind of leerling. Een geweldig begin om zelf met Sociale Verhalen aan de slag te gaan!
sociale relaties --- sociale opvoeding --- Didactics of social education --- Sociale vaardigheden --- Autisme --- 462.4 --- sociale vaardigheden --- autisme --- kinderen --- communicatie --- 112746.jpg --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs --- Autistische kinderen --- Kinderen --- Communicatie --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
In 'Twee maten rust' stelt Kris Flameng zeer concrete oefeningen en werkvormen voor, bedoeld voor mensen die vanuit verschillende opleidingen met verschillende kinderen werken. Veel van de voorgestelde oefeningen kunnen in de vorm van (muziek)therapie aangeboden worden, zowel in groepsverband als individueel.
Bewegingstherapie ; kinderen. --- bewegingsopvoeding --- relaxatie --- Didactics of sports and games --- muzikale vorming (themawoord fictie) --- kinderen --- muzikale opvoeding --- ontspanningsoefeningen --- 460 --- bewegingstherapie --- gedragsproblemen --- muziektherapie --- orthopedagogiek --- Bewegingsopvoeding --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Lager onderwijs --- Massage --- Muzikale opvoeding --- Muzische vorming --- Ontspanningsoefeningen (Relaxatietechnieken) --- 477 --- 477.7 --- 478.4 --- Agressie --- Bewegen op muziek --- Bewegen-muziek --- Kinderen --- Muziektherapie --- Ontspanning --- Relaxatie --- Relaxatie(therapie) (aromatherapie) --- agressie --- ontspanning --- 477 ) * MUZISCHE OPVOEDING - O.N --- CD 542 --- agressie (ler) --- kinderen met gedragsproblemen --- lager onderwijs --- massage --- muziektherapie (gez) --- muzische opvoeding --- muzische vorming --- relaxatie (gez) --- 615.851 --- Bewegingstherapie ; kinderen --- Muziek --- Muzikale vorming ; kinderen --- Oefeningen --- Ontspanningsoefeningen --- 082984.jpg --- Muzikale vorming ; basisonderwijs ; didactiek --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Gezondheidseducatie --- (zie ook: filosoferen (kinderen)) --- didactiek van sport en spel --- Didactics of the arts --- Kleuteronderwijs --- Basisonderwijs --- Sociaal-emotionele opvoeding --- 415.3 --- Beweging --- Probleemgedrag --- Ontspanningsoefening
Choose an application
Mijn hart is een pinguïn roept een glashelder beeld op, maar brengt je daarna in verwarring, want het beeld krijgt maar betekenis naarmate het verhaal zich voor je opent. De pinguïn laat zich onbevangen van alle kanten zien, van onder tot boven, met alle conflicten, verlangens en ervaringen die hij in zich draagt. Mijn hart is een pinguïn vindt zijn oorsprong in de oosterse filosofie. Het verhaal eindigt en begint waar de pinguïn de sprong waagt in een zee vol gevaren en beloften.
Philosophy --- Chinese literature --- toegepaste filosofie --- filosoferen met kinderen --- Filosoferen met kinderen --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Filosofie --- 478.9 --- Emoties (Gevoelens) --- Fantasie --- Geboorte --- Geluiden --- Groei --- Kiezen --- Kleuren --- Muziek --- Prentenboeken --- Tijd --- Voeding --- basisschool --- jeugdboeken --- Overige vormingsgebieden
Choose an application
Kinderen hebben het vaak te druk, net als volwassenen. Ze zijn moe, kunnen niet slapen, zijn snel afgeleid en onrustig. En evenals hun ouders moeten ze veel. De 'aan-knop' doet het wel, maar waar zit de pauzeknop? Dit boek met cd staat boordevol mindfulnessoefeningen en verhaaltjes, waarmee basisschoolkinderen en hun ouders een rustpunt kunnen vinden, piekergedachten kunnen beheersen en leren omgaan met lastige gevoelens.
Mindfulness --- Contains audio-visual material --- Kinderen --- Meditatie --- Ouders --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Ontspanningsoefeningen --- Kind --- Ontspanningsoefening --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Muziek --- Gesprek
Choose an application
Kinderen geven geregeld blijk van problemen in het aanbrengen van structuur in hun dagelijks leven. Dat kan uiterlijk zichtbaar zijn door chaos, paniek of weigeren een taak uit te voeren, maar kan zich ook afspelen op denkniveau (werkhoudingsproblemen). Dit bemoeilijkt het functioneren van begaafde kinderen enorm. Zij kunnen goed leren, maar ontwikkelen daarvoor niet altijd de juiste leerstrategieën. Deze aanpakkaarten zijn een hulpmiddel voor het aanbrengen van structuur, gericht op diverse deelgebieden en onafhankelijk van een methode. Ze vormen een verzameling van werkstrategieën voor taal, rekenen, (begrijpend) lezen en wereldoriëntatie, waaruit de leraar een voor elk kind afzonderlijk helder stappenplan kan distilleren. Ze kunnen worden gebruikt bij begaafde kinderen, kinderen met leerproblemen en/of leerstoornissen zoals ASS, NLD, beelddenkers en kinderen met dyslexie.
Orthopedagogics --- gedragsstoornissen --- leerstoornissen --- concentratieproblemen --- leerstrategieën --- hoogbegaafdheid --- stappenplannen --- werkhoudingsproblemen --- kinderen met leerproblemen --- Learning [Psychology of ] --- Behavior disorders in children
Choose an application
'Prinses Waarom' is een prentenboek met cd voor jonge kinderen (vanaf 4 jaar). Het werd gemaakt door mensen met en zonder verstandelijke beperking. Dit proces van samenwerken en creatief denken werd begeleid door Handicum en de weerslag van het proces werd gebruikt in de educatieve bundel voor leerkrachten en ouders. Zo kunnen ze zien hoe mensen met hun talenten aan de slag gaan en dat de handicap er wel is, maar niet op de voorgrond treedt. En zo leren kinderen op speelse wijze dat mensen met een handicap niet zo 'anders' zijn dan we op het eerste gezicht zouden denken. De handleiding bevat lessen waarin verschillende thema's werden uitgewerkt die het verhaal in het prentenboek volgen. De opdrachten kunnen met één kind of in groep worden uitgevoerd en zijn geschikt voor kinderen van 2e kleuterklas tot 2e leerjaar. Verschillende werkvormen wisselen elkaar af: Praten met kinderen, Samen muziek maken, Bewegen en dansen, Creatief beeldend werk en Doordenkertjes. Ook bij het thema 'mensen met een handicap' krijgen kinderen de kans hun eigen emoties en gedachten te uiten en bespreekbaar te maken.
Dutch literature --- prentenboeken (genre) --- Gehandicapte kinderen --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Lichamelijk gehandicapte kinderen --- Gehandicapten --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Prentenboeken --- Mensen met een verstandelijke beperking --- 433.7 --- kinderboeken --- mentaal gehandicapten --- muziek --- muzische opvoeding --- Kinderen en jongeren met een handicap --- 379.825 --- Muziek ; verhalen --- Muziek --- Personen met een handicap --- Prentenboek --- Prentenboeken ; verhalend --- Prinsen en prinsessen --- Prinsessen ; verhalen --- Vrije tijd --- Vrijetijdsbesteding --- Leesopvoeding --- Contains audio-visual material --- Kind met een handicap --- Kind met een verstandelijke handicap --- Kind met een lichamelijke handicap --- Persoon met een handicap --- ouder --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
"In dit kunstzinnig vormgegeven boek stellen de 26 letters van het alfabet zich voor. Aan elke letter worden twee tot vier pagina's besteed. Zo wordt de letter E vergeleken met een skelet en komen de verschillende klanken van de E aan bod. Daarnaast worden er grappige en filosofische verhaaltjes over de letters verteld. Er wordt gebruikgemaakt van veel verschillende lettertypen in diverse kleuren en maten. Soms moet het boek overdwars of helemaal omgedraaid worden om de teksten te kunnen lezen. De geintegreerde illustraties doen wat kinderlijk aan. Het boek bevat een cd met luisterliedjes en verhaaltjes die het een extra dimensie geven. Op het oranje omslag is de titel weergegeven in speelse letters. Wat met name opvalt aan dit boek is de fraaie vormgeving. Beslist geen standaard alfabetboek. Geschikt voor taalgevoelige kinderen vanaf ca. 6 jaar en hun ouders." (Stefan Rovers )
Dutch literature --- alfabetten (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- Eerste leesboekjes --- Ontluikend lezen --- Alfabetboeken --- Filosoferen met kinderen --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Prentenboeken --- JB DONC --- jeugdliteratuur --- alfabet --- ABC-boeken --- letters --- prentenboeken --- verhalen ; +8 jaar --- Alfabet - prentenboek --- C3 --- kinderen --- liedboek --- prentenboek --- Kunst en cultuur --- Contains audio-visual material --- Alfabetboek
Choose an application
Bij een scheiding blijven de kinderen meestal bij de moeder wonen en de vader heeft in het meest gunstige geval een omgangsregeling. Niet eenvoudig. Gescheiden vaders zijn gescheiden van hun kinderen zonder dat ze dat willen. Kinderen raken gescheiden van hun vader zonder dat ze daarvoor kiezen. De oude gevoelens tussen vader en kind zijn er nog, maar hoe behoud je die? Je wilt vader zijn, geen pretvader. Vaders hebben hun eigen betekenis voor kinderen. Dit gaat niet verloren, maar hoe houd je contact, hoe blijf je in elkaars leven verbonden? Dit boek gaat over vaderschap in het algemeen en over gescheiden vaders in het bijzonder.
vaderschap --- kinderen --- echtscheiding --- gezinssociologie --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- 322.3 --- REL_693894 --- verhalen --- 173.1 --- Echtscheiding --- Opvoeding --- Stiefgezinnen --- Vaders --- Eenoudergezinnen --- Kinderen --- Vaderschap ; echtscheiding --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- 420 --- opvoeding --- pédagogie --- Contact arrangement --- Psychology --- Relationship father and child --- Fatherhood --- Book --- Divorce --- eenoudergezinnen
Choose an application
Kinderen ervaren vaak verlies. Tijdens het spel leren kinderen omgaan met verliezen door bijvoorbeeld niet op te geven en nogmaals te proberen: misschien lukt het de volgende keer beter. Kinderen worden echter ook geconfronteerd met ingrijpend verlies waardoor hun leven kan veranderen: ouders die scheiden, het verdriet bij de eerste schooldag, een vriendje dat kanker krijgt of een (groot)ouder die sterft.Een kind leert omgaan met deze betekenisvolle verliezen, soms alleen, soms met de steun van anderen. In een vertrouwde en veilige omgeving zoals thuis of op school kan een volwassene het kind uitnodigen om stil te staan bij het gemis. Ruimte voor verdriet geeft een leidraad welke woorden te gebruiken, hoe om te gaan met gevoelens en gedachten, hoe het kind doorheen de verwerking te begeleiden.De auteurs hebben, vanuit hun jarenlange praktijk in het omgaan met kinderen met een verlieservaring, deze leidraad opgesteld. Het is een weg die door het kind kan bewandeld worden samen met ouders, leerkrachten, opvoeders en hulpverleners
#PBIB:+105.99 --- Dood --- Verdriet --- didactisch materiaal --- dood --- kanker --- kinderen en rouw --- prentenboeken --- rouw --- verdriet --- verliesverwerking --- 418.7 --- afscheid nemen --- psychologie --- 415.3 --- 605.91 --- Dementie --- Dood(Kinderen en dood) --- Echtscheiding --- Troosten --- Verlies (emotie) --- Ziek zijn --- kinderen --- kwaadaardige gezwellen --- rouwverwerking --- spelen --- troost --- 476.1 --- 478.9 --- Basisonderwijs --- Didactisch materiaal --- Huisdier --- Kanker --- Kind --- Kinderen en dood --- Kleuteronderwijs --- Psychologie van leven en dood --- Rouw / rouwverwerking --- Rouw --- Rouwproces --- Sterven en dood (dood) --- Verdriet bij kinderen --- Verdriet om verlies --- Verhuizen --- Verlies --- Verliesverwerking --- Verloren lopen --- Ziekte --- 418.7 ) Begeleiding van nabestaanden --- overlijden --- rouwen --- scheiden --- verlies --- ziek --- 393.7 --- 616.052 --- Communicatie --- Gezin --- Kinderen --- Patiënten --- Psychologie --- 478.8 --- Dood : basisonderwijs --- Dood : kleuteronderwijs --- Kanker : kinderen --- Verdriet : kinderen --- Verlies : hulpverlening --- Verliessituaties --- 063076.jpg --- 063077.jpg --- 063078.jpg --- Rouwproces ; kinderen --- didactische set --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Omgaan met verdriet --- stervensbegeleiding, dood, rouw, begeleiding van nabestaanden, zelfmoord --- Uitvoerende functies --- Oncologie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Overige vormingsgebieden --- (zie ook: Rouwproces) --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Differentiatie --- Didactiek. --- Basisonderwijs. --- #PBIB:+108.31 --- Lezen --- JB BODE --- emoties --- grootouders --- 433.7 --- 433.75 --- 471.44 --- Emoties(Gevoelens) --- Emotionele opvoeding(Affectieve opvoeding) --- Lager onderwijs --- kinderboeken --- Grootouders --- Jeugdboeken 6 jaar --- Sterven --- kind en dood --- verhalen ; kleuters --- Dood ; verhalen --- Dood en kinderen ; verhalen --- Grootouders ; verhalen --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Jeugdliteratuur --- Voorleesverhalen ; basisonderwijs --- Dood - prentenboek --- Dood; kinderen --- Grootouders - prentenboek --- Jeugdboeken --- Prentenboeken --- Rouwproces : kinderen - prentenboek --- 062954.jpg --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- gevoelens --- Leesopvoeding --- Activiteiten met het jeugdboek - kinderboeken --- Sociale en emotionele opvoeding --- 063074.jpg --- Kanker (Leukemie) --- 062955.jpg --- Kanker (Oncologie) --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van het lager onderwijs --- ziektebeleving --- emotionele opvoeding --- 700 Pedagogie --- 772 Basisonderwijs --- differentiatie --- verschillen --- 474.23 --- basisonderwijs --- didactiek --- differentiërend onderwijs --- 454.23 --- 474.21 --- Ervaringsgericht onderwijs --- Evaluatie --- Klasdoorbrekend werken(Klasoverschrijdend werken) --- Omgaan met verschillen --- Taakgericht taalonderwijs --- Diversiteit --- Evaluatie (Beoordeling) --- Klasdoorbrekend werken --- Taakgericht onderwijs --- evaluatie --- Differentiatie ; lagere school --- Differentiërend onderwijs ; basisonderwijs --- 450.46 --- 061173.jpg --- Differentiatie: lagere school --- didactiek basisonderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- Didactische principes --- Didactische werkvormen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- #KVHB:Kinderpsychologie --- #KVHB:Rouwproces --- #KVHB:Verlieskunde --- (kind) --- 174.5 --- Emoties (Gevoelens) --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Ontwikkeling van kinderen --- Rouw (verlies) --- 418.7 )* PSYCHOLOGIE VAN LEVEN EN DOOD --- sociaal-emotionele opvoeding --- Begeleiding --- Emoties --- Kinderen met emotionele en psychosociale problemen --- Veranderingen --- Verdriet ; kinderen --- Rouwproces : kinderen --- Troost --- 062953.jpg --- rouwbeleving --- verlies (psychologie) --- PXL-Education 2017 --- voorleesboek --- Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Oncology. Neoplasms --- Dutch literature --- ziek zijn (themawoord fictie) --- kanker (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- ouders-kind relatie --- Philosophical anthropology --- Psychology --- Age group sociology --- Educational sciences --- psychologie van leven en dood --- Teaching --- interculturaliteit --- interculturele opvoeding --- multiculturele samenleving --- intercultureel onderwijs --- grootouders (themawoord fictie) --- verdriet (themawoord fictie) --- dood (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- opa's (themawoord fictie) --- Grootouders. --- Kinderen en dood. --- Kleuters. --- Rouwproces ; kinderen. --- afscheid --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Grootvaders --- Sociale opvoeding --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Kleuters --- Rouwen --- Moeders --- Jeugd --- ziekte --- 684.94 --- boekillustraties --- jeugdboeken --- kinderboekillustraties --- non-fiction --- ziek zijn --- JB VANM --- het boek, boekillustratie --- Patiënten --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Grootvader --- Grootouder --- Kunst --- Autisme --- Cultuur --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Kleinkind --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Kleuter --- Emotie --- Moeder --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Affective and dynamic functions --- Primary education --- Orthopedagogics --- Jongere
Listing 1 - 10 of 63 | << page >> |
Sort by
|